Τρέξιμο και Τζόκινγκ

Το τρέξιμο είναι μια δημοφιλής μορφή σωματικής δραστηριότητας. Το τρέξιμο χτίζει γερά οστά, βελτιώνει την καρδιαγγειακή ικανότητα και βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους. Η διαφορά μεταξύ τρεξίματος και Τζόκινγκ είναι η ένταση, αλλά και οι δύο είναι μορφές αερόβιας άσκησης.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2015
Τρέξιμο και Τζόκινγκ

Περιγραφή

 

Περίπου ένας στους πέντε  προσπαθούν  να κάνουν αυτή τη δραστηριότητα σε κάποια φάση της ζωής τους. Το τρέξιμο είναι μια ελκυστική άσκηση, επειδή δεν κοστίζει και μπορείτε να το εκτελέσετε οποιαδήποτε στιγμή που σας ταιριάζει.

Η διαφορά μεταξύ του Τζόκινγκ και του τρεξίματος είναι η ένταση. Το τρέξιμο είναι πιο γρήγορο, χρησιμοποιεί περισσότερες θερμίδες και απαιτεί περισσότερη προσπάθεια από την καρδιά, τους πνεύμονες και τους μυς από το τζόκινγκ.

Το τρέξιμο απαιτεί υψηλότερο επίπεδο της συνολικής φυσικής κατάστασης από το Τζόκινγκ.

Τόσο το τρέξιμο όσο και το Τζόκινγκ είναι μορφές αερόβιας άσκησης. Αερόβια σημαίνει «με οξυγόνο» -  Με τον όρο  «αερόβια άσκηση» νοείται κάθε φυσική δραστηριότητα που παράγει ενέργεια με το συνδυασμό του οξυγόνου με τη γλυκόζη του αίματος ή του σωματικού λίπους.

Οφέλη για την υγεία

Το τακτικό τρέξιμο ή το Τζόκινγκ προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία.

Μπορεί να βοηθήσει:

  • στην ανάπτυξη ισχυρών οστών.
  • στην ενίσχυση των μυών.
  • στην βελτίωση της καρδιαγγειακής φυσικής κατάστασης.
  • στην καύση πολλών θερμίδων που σας βοηθούν στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους.

Άλλα οφέλη

Το τρέξιμο έχει πολλά άλλα οφέλη όπως:

  • Είναι μια χαλαρωτική και γαλήνια μορφή άσκησης.
  • Βοηθάει στην ανακούφιση του στρες.
  • Βοηθάει στη βελτίωση του συντονισμού, την ισορροπία και τη στάση του σώματος.
  • Η βελτίωση της ευελιξίας.
  • Μπορείτε να το κάνετε σε πολλά σε πολλά και όμορφα μέρη, στο βουνό , δίπλα στη θάλασσα κτλ.
  • Βοηθάει να βρεθείτε με φίλους ή ακόμα να γνωρίσετε νέους φίλους μέσα από τα σωματεία που υπάρχουν για το τρέξιμο.

Χρήσιμες συμβουλές

  • Αν είστε άνω των 40 ετών, δείτε το γιατρό σας για ένα check-up πριν ξεκινήσετε ένα πρόγραμμα.
  • Ξεκινήστε με ζωηρό περπάτημα. Βάλτε ένα μικρό  στόχο. Ο γενικότερος  στόχος σας θα πρέπει να είναι να αυξήσετε το χρόνο της δραστηριότητας κάθε φορά.
  • Βεβαιωθείτε ότι έχετε άφθονα υγρά και έχετε πάρει ένα μπουκάλι νερό μαζί  στο τρέξιμό σας. Προσπαθήστε να πίνετε άφθονο νερό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από κάθε δραστηριότητα.
  • Βεβαιωθείτε ότι τρώτε μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή.
  • Πάρτε το κινητό τηλέφωνο μαζί σας.
  • Εάν χρησιμοποιείτε το iPod ή το ακουστικό, μη έχετε τη μουσική πολύ δυνατά – μείνετε σε εγρήγορση.
  • Φορέστε ανακλαστικά υλικά, αν τρέχετε νωρίς το πρωί ή το βράδυ.
  • Φορέστε χαλαρά ρούχα τα οποία δεν κρατάνε τον ιδρώτα.
  • Φορέστε ένα κατάλληλο ζευγάρι παπούτσια.

Σε ποιους απευθύνεται

Σε άτομα κάθε ηλικίας, αρχάριους ή προχωρημένους που τους ενδιαφέρει να βελτιώσουν την φυσική τους κατάσταση και την ποιότητα ζωής τους.

Τι πρέπει να θυμάστε

  • Το τρέξιμο και το Τζόκινγκ είναι μορφές αερόβιας άσκησης.
  • Ένας αρχάριος με την άσκηση θα πρέπει να ξεκινήσει με το ζωηρό περπάτημα, τζόκινγκ προόδου και να συνεχίσει με το τρέξιμο.
  • Δείτε το γιατρό σας για ένα check-up πριν από την έναρξη μιας δραστηριότητας.

Που και πως

Σχεδόν παντού. Σε εξωτερικούς χώρους, δρόμους, πάρκα, γήπεδα, άλση, βουνά κ.α, καθώς επίσης και σε εσωτερικούς χώρους όπως τα γυμναστήρια της περιοχής σας ή της επιλογής σας.

Ενδεικτικό κόστος

Τα παπούτσια είναι πραγματικά το μόνο κομμάτι του εξοπλισμού που θα πρέπει να επενδύσετε. Τα καλά παπούτσια είναι η καλύτερη προστασία από τραυματισμούς. 

Ένα Ζευγάρι παπούτσια με υλικό απορρόφησης κραδασμών είναι μια καλή λύση.  Φορέστε ό, τι είναι άνετο. Μπλούζα, σορτς ή φόρμες. Τα βαμβακερά ρούχα κρατούν τον ιδρώτα. Συστήνονται ρούχα συνθετικά όπως Dry fit ώστε να αποφεύγονται κρυολογήματα.

Βρες παρέα για Τρέξιμο και Τζόκινγκ

1 εμπειρίες μελών

Περισσότερες εμπειρίες

Βάδισμα

Βάδισμα

Με το βάδισμα μπορείτε να βελτιώσετε την υγεία και την φυσική σας κατάσταση. Προσπαθήστε να περπατάτε ζωηρά για τουλάχιστον 30 λεπτά τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας. Περπατώντας με παρέα μπορείτε να μετατρέψετε την άσκηση σε μια ευχάριστη κοινωνική διαδικασία και συναναστροφή.

Περίπατος με σκύλο

Περίπατος με σκύλο

Η βόλτα με το σκύλο μερικές φορές την εβδομάδα είναι μια πολύ καλή ήπια άσκηση. Η τακτική άσκηση με το κατοικίδιό σας είναι καλό τόσο για εσάς όσο και για την υγεία του σκύλου σας και μπορεί να αποτελέσει μια πολύ καλή διασκέδαση. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο κίνητρο για εσάς από έναν συνεργάτη στη δραστηριότητα.

Δημοφιλείς δραστηριότητες

Ελεύθερη Πτώση

Ελεύθερη Πτώση

Αφήσετε πίσω σας το αεροπλάνο και να πέστε στο κενό από τα 5, 10 ή ακόμα και 13 χιλιάδες πόδια. Η ελεύθερη πτώση είναι μία από τις συναρπαστικότερες εμπειρίες που μπορεί κανείς να ζήσει!

Παζλ συναρμολόγησης

Παζλ συναρμολόγησης

H επίλυση παζλ σε τακτική βάση έχει πολλά εκπαιδευτικά οφέλη και εξασκούν τον ανθρώπινο εγκέφαλο. Τα συν αρμολογούμενα παζλ ειδικά καλλιεργούν την συγκέντρωση και αφοσίωση στο στόχο, τη ψυχική αντοχή,