Υποβρύχιες Καταδύσεις

Η υποβρύχια κατάδυση είναι συναρπαστική. Σας μεταφέρει σε έναν εντελώς διαφορετικό, εντυπωσιακό κόσμο με τους δικούς του κανόνες και την δική του απαράμιλλη ομορφιά!

Υποβρύχιες Καταδύσεις

Περιγραφή

Η υποβρύχια κατάδυση είναι η πρακτική της εισόδου σε υποβρύχια περιβάλλον, είτε με αναπνευστικές συσκευές (αυτόνομη κατάδυση και κατάδυση με παροχή επιφανείας) είτε με κράτημα της αναπνοής (ελεύθερη κατάδυση). Στην υποβρύχια κατάδυση συνυπολογίζονται οι καταδύσεις με ατμοσφαιρική καταδυτική στολή και η κατάδυση κορεσμού.

Η καταδυτική δραστηριότητα περιορίζεται σε σχετικά μικρά βάθη, καθώς ακόμα και οι ατμοσφαιρικές καταδυτικές στολές δεν είναι ικανές να αντέξουν τις πιέσεις που αναπτύσσονται σε μεγάλα βάθη. Επίσης, περιορίζεται σε δραστηριότητες που δεν είναι εξαιρετικά επικίνδυνες, αν και το επίπεδο αποδεκτού κινδύνου διαφέρει σημαντικά από δύτη σε δύτη.

Ο όρος βαθειά κατάδυση σχετίζεται κυρίως με την υποβρύχια κατάδυση που διεξάγεται με παροχή επιφανείας και αναφέρεται συχνά στη χρήση σκαφάνδρου και της παραδοσιακής καταδυτικής στολής. Η κατάδυση με καταδυτικό κράνος γενικότερα, στην οποία περιλαμβάνεται και το παραδοσιακό ορειχάλκινο σκάφανδρο γίνεται με ποικίλες μορφές κράνους ελεύθερης ροής αέρα και βαλβίδες ελαφράς ζήτησης αναπνευστικού μείγματος.

Οφέλη για την υγεία

  • Οι καταδύσεις σε τακτική βάση σας βοηθούν να βελτιώσετε και να διατηρήσετε τα επίπεδα της φυσικής κατάστασης και  αντοχή σας.
  • Η πράξη της κολύμβησης είναι ένας από τα καλύτερους τρόπους αερόβιας και αναερόβιας άσκησης.
  • Παρέχει τόσο καρδιαγγειακή όσο και μυϊκή προπόνηση χωρίς να δέχεστε καμία πίεση στις αρθρώσεις.
  • Έχει αποδειχθεί ότι η αυτόνομη κατάδυση για μία ώρα μπορεί να κάψει μέχρι και 500 θερμίδες.
  • Η βαθιές αναπνοές κατά τη διάρκεια της κατάδυσης σημαίνουν επίσης αυξημένη πρόσληψη οξυγόνου και αυτό έχει πολλά οφέλη. Αυξημένα επίπεδα οξυγόνου στο σώμα αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας, διεγείρει την κυκλοφορία του αίματος, ωφελεί την καρδιά και την πνευμονική λειτουργία και βελτιώνει τις διανοητικές ικανότητες.

Άλλα οφέλη

  • Χωρίς αμφισβήτηση ένα από τα πιο αξιοσημείωτα οφέλη είναι η ψυχική και συναισθηματική θεραπεία που το βαθύ μπλε παρέχει.
  • Η αίσθηση της έλλειψης βαρύτητας και το πέταγμα άναπτύσσουν ένα αρκετά χαλαρωτικό συναίσθημα που ηρεμεί και απομακρύνει το άγχος.
  • Επίσης βοηθά στην επούλωση τραυμάτων στους ιστούς, αφού όσο περισσότερο οξυγόνο παίρνει το τραυματισμένο σημείο τόσο γρηγορότερα θα επουλωθεί.

Χρήσιμες συμβουλές

  1. Τελείωμα αέρα : για να το αποφύγετε ελέγχετε συνεχώς το μανόμετρό σας και ξεκινήστε την ανάδυση όταν κάποιος δύτης φτάσει τις 50 ATM .
  2. Βλάβη του ρυθμιστή πίεσης: Ειδοποιήστε το ζευγάρι σας  και αναδυθείτε κανονικά προσέχοντας να ακουμπάτε απλά το επιστόμιο στα χείλη σας.
  3. Εάν χάσετε το σύντροφό σας τότε κοιτάξτε γύρω, ανεβείτε ψηλότερα που έχετε μεγαλύτερη ορατότητα και μετά από ένα λεπτό περίπου αναδυθείτε και περιμένετε να εμφανιστεί και αυτός.
  4. Αν χρησιμοποιείτε σκάφος, αφήνετε πάντα κάποιον σ' αυτό.
  5. Να χρησιμοποιείτε πάντα σημαντήρα με σημαία για να γίνεστε αντιληπτοί.
  6. Μην καταδύεστε σε βάθη μεγαλύτερα από την εμπειρία σας.
  7. Να τηρείτε πάντα τα όρια του πίνακα καταδύσεως, καθώς και τα τυχόν προληπτικά μέτρα.

Σε ποιους απευθύνεται

Υποβρύχιες καταδύσεις μπορούν να κάνουν όλοι οι ενήλικες που έχουν φυσική κατάσταση.

Τι πρέπει να θυμάστε

  • Να σχεδιάζετε τη κατάδυση πριν την πραγματοποιήσετε.
  • Να βρείτε ένα σύντροφο που να έχει κατάλληλη εκπαίδευση και να τον εμπιστεύεστε.
  • Να βρείτε το κατάλληλο σημείο για τη κατάδυση.
  • Μην επιχειρείτε κατάδυση σε κακές καιρικές συνθήκες.
  • Ελέγχετε σχολαστικά τον εξοπλισμό και τις φιάλες σας.
  • Ενημερώστε κάποιον δικό σας για το τόπο που θα καταδυθείτε.
  • Να έχετε πάντα μαζί σας ένα μικρό φαρμακείο με τα απαραίτητα για μικροτραυματισμούς.

Που και πως

Αναγνωρισμένες σχολές παρέχουν μια βασική πιστοποίηση, την Open Water Scuba Diver αλλά και πολλές ακόμα, πιο εξειδικευμένες, η οποία τους επιτρέπει να πραγματοποιήσουν αυτόνομες καταδύσεις σε βάθος έως 18 μέτρα, χωρίς τη συνοδεία εκπαιδευτικού.

Η κατάδυση είναι δυνατή χάρις στον εξειδικευμένο σύγχρονο εξοπλισμό που βοηθά στην προσαρμογή του αυτοδύτη στο υδάτινο περιβάλλον.

Μάσκα, Πέδιλα, Αναπνευστήρας, Καταδυτικό μαχαίρι, Καταδυτική στολή Φιάλη αέρα, Ζώνη βαρών, Κονσόλες Οργάνων, Ρυθμιστής πλευστότητας (BCD): Σημαντικότατο στοιχείο εξοπλισμού που επιτρέπει στον αυτοδύτη να ρυθμίσει την πλευστότητά του κατά βούληση, αυξομειώνοντας τον όγκο του.

Ρυθμιστής πίεσης: Είναι ο μηχανισμός εκείνος ο οποίος μειώνει την απόλυτη πίεση της φιάλης σε τέτοια τιμή, ώστε να καθίσταται ο αέρας της φιάλης αναπνεύσιμος.

Ενδεικτικό κόστος

Μία πρώτη, αναγνωριστική βουτιά θα σας κοστίσει περίπου 50€.

Αν θέλετε  συνεχίσετε στην βασική εκπαίδευση για αυτόνομους δύτες, το κόστος είναι περίπου 400€, περιλαμβανομένου του εξοπλισμού και του εκπαιδευτικού υλικού.

Βρες παρέα για Υποβρύχιες Καταδύσεις

Ράφτινγκ

Ράφτινγκ

Το Ράφτινγκ είναι ομαδικό σπορ κατάβασης ποταμού με φουσκωτή βάρκα, το οποίο απαιτεί ομαδική δουλειά, προκαλεί έντονες συγκινήσεις και γυμνάζει όλο σας το σώμα.

Kitesurfing

Kitesurfing

Το Kitesurfing θεωρείται ως η πιο δυναμική, γρήγορη και συναρπαστική από κάθε άλλη δραστηριότητα στο νερό. Είναι ένα από τα πιο απαιτητικά θαλάσσια σπορ, το οποίο συνδυάζει ταυτόχρονα τη ταχύτητα, την ισορροπία, και τη δύναμη στην πλοήγηση της σανίδας και του χαρταετού.

Ιστιοπλοΐα

Ιστιοπλοΐα

Στη σημερινή εποχή, όταν γίνεται λόγος για ιστιοπλοΐα, γίνεται για το άθλημα που είναι συναρπαστικό και είναι ένα από τα ωραιότερα που υπάρχουν, γιατί συνδυάζει τη γοητεία της θάλασσας με τις ικανότητες των αθλητών, που πρέπει να είναι πολύ καλά γυμνασμένοι.

Δημοφιλείς δραστηριότητες

Ελεύθερη Πτώση

Ελεύθερη Πτώση

Αφήσετε πίσω σας το αεροπλάνο και να πέστε στο κενό από τα 5, 10 ή ακόμα και 13 χιλιάδες πόδια. Η ελεύθερη πτώση είναι μία από τις συναρπαστικότερες εμπειρίες που μπορεί κανείς να ζήσει!

Παζλ συναρμολόγησης

Παζλ συναρμολόγησης

H επίλυση παζλ σε τακτική βάση έχει πολλά εκπαιδευτικά οφέλη και εξασκούν τον ανθρώπινο εγκέφαλο. Τα συν αρμολογούμενα παζλ ειδικά καλλιεργούν την συγκέντρωση και αφοσίωση στο στόχο, τη ψυχική αντοχή,