Μπάσκετ

Καλαθοσφαίριση ή basketball όπως ορίζει η πρώτη ονομασία λόγω της αμερικάνικης καταγωγής, εμπνευστής, ο Καναδός Τζιμ Νέισμιθ, ο νεαρός γυμναστής του Κολεγίου Σπρίνκγφιλντ της Μασαχουσέτης, ο οποίος όταν το 1891 καθόταν προβληματισμένος στο γραφείο του, σκεφτόταν πώς θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα παιχνίδι για να παίζουν οι μαθητές του σε κλειστό χώρο και ταυτόχρονα να είναι ενδιαφέρον και θεαματικό.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2015
Μπάσκετ

Περιγραφή

Ο νεαρός γυμναστής δεν φαντάζονταν σίγουρα, ότι όταν πέταξε στο καλάθι των σκουπιδιών ένα τσαλακωμένο χαρτί, που όση ώρα σκεφτόταν, το ταλαιπωρούσε στα χέρια του, θα δημιουργούσε είναι ένα από τα κορυφαία ομαδικά αθλήματα στο Παγκόσμιο Αθλητικό γίγνεσθαι.

Το μπάσκετ αναμφίβολα είναι το κορυφαίο ομαδικό άθλημα -  “παιχνίδι” για μικρούς και μεγάλους, και το μόνο που χρειάζεται για να παιχτεί, είναι μια καλή παρέα, μια μπάλα, μία μπασκέτα, σε μια αυλή ενός σχολείου ή στο γήπεδο της γειτονιάς μας και το παιχνίδι ξεκινάει.

Λόγω της ευκολίας για την διεξαγωγή του, είναι ένα από τα δημοφιλεστέρα ομαδικά αθλήματα στον κόσμο, άλλωστε πέραν της κλασικής μορφής του 5Χ5 σε οργανωμένες μορφές, πρωταθλήματα, διάφορα τουρνουά, το συναντάμε πλέον στην street ball μορφή του, τα γνωστά σε όλους 3Χ3.

Οφέλη για την υγεία

Το basket  ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα ομαδικά αθλήματα, γιατί συνδυάζει την άμεση και διαρκή συνεργασία του σώματος με το μυαλό μας, αφού καλούμαστε να κινηθούμε στον χώρο σε γρήγορο χρόνο και με συνεχή τάση του σώματος μας.

Μερικά από τα  οφέλη του basket για την υγεία μας, σωματικής και ψυχικής είναι:

  • Η βελτίωση της φυσικής κατάστασης του αθλούμενου μέσω των αερόβιων και αναερόβιων προσαρμογών, που πραγματοποιούνται στο σώμα μας, και ειδικότερα η βελτίωση της καρδιαγγειακής λειτουργίας του οργανισμού μας, μέσω της μέγιστης πρόσληψης οξυγόνου κατά την άσκηση.
  • Η τόνωση του μυϊκού συστήματος του οργανισμού μας, καθώς όλοι οι μύες του σώματός μας  - πόδια, χέρια, κοιλιακοί και ραχιαίοι μύες, συμμετέχουν κατά την διάρκεια της δραστηριότητας, και μάλιστα σε μέγιστες πολλές φορές εντάσεις, μικρά σπρίντ, αμυντικά γλιστρήματα, άλματα, πάσες, ντρίπλες, κλπ. 
  • Η ανάπτυξη του μυϊκού συντονισμού και της ισορροπίας του αθλούμενου, μέσω των τεχνικών δεξιοτήτων που καλείται κάποιος  να εκτελέσει κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, lay up, αλλαγές κατεύθυνσης, σούτ, κλπ.
  • Παράλληλα βελτιώνονται οι  λειτουργίες της αντίληψης, της αντίδρασης της ευκινησίας και της συγκέντρωσης,  κινητικές δεξιότητες πολύ σημαντικές  για την ανθρώπινη υπόσταση.

Άλλα οφέλη

Το basket εκτός από ένα ευχάριστο ομαδικό άθλημα, είναι μία δραστηριότητα που λόγω της ταυτόχρονης συμμετοχής πολλών ατόμων, άλλα και της διεξαγωγής του σε χώρους μεγάλης συνάθροισης ανθρώπων έχει πολλά παράπλευρα οφέλη όπως:

  • Αναπτύσσει την  κοινωνικότητα μέσω της συναναστροφής και της αλληλεπίδρασης με άτομα με κοινά πολλές φορές ενδιαφέροντα και προτιμήσεις.
  • Συμβάλλει στην μείωση του στρες,  που είναι το μεγάλο ζητούμενο στην σύγχρονη κοινωνία που ζούμε.
    ενισχύει  το αίσθημα της ομαδικότητας και της συνεργασίας.
  • Συμβάλλει στην τόνωση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης ειδικότερα., αφού ο αθλούμενος καλείται κάθε φορά που συμμετέχει σε μια δραστηριότητα, αναγκάζεται εκ των πραγμάτων, να παίρνει πρωτοβουλίες, να βελτιώνει την παρουσία του και τις δεξιότητες του.
  • Εν τέλει,  όπως κάθε αθλητική δραστηριότητα, προσφέρει πολλή ευχαρίστηση, και γιατί όχι μας κάνει να αισθανόμαστε παιδιά, καθώς πάνω απ’ όλα είναι ένα πολύ ευχάριστο παιχνίδι.

Χρήσιμες συμβουλές

Θα πρέπει ειδικά αν δεν ασκείστε τακτικά, για την πρόληψη πιθανών τραυματισμών, να αφιερώσετε κάποια λεπτά πριν την έναρξη της δραστηριότητας σε ασκήσεις μυϊκής ενεργοποίησης (τις γνώστες ως διατατικές ασκήσεις), κυρίως για τις μυϊκές ομάδες των ποδιών (ασκήσεις για την ποδοκνημική άρθρωση, του πρόσθιους και οπίσθιους μηριαίους, για την μέση  και την ωμική ζώνη και τα χέρια) έτσι ώστε να προετοιμάσετε το σώμα σας όσο το δυνατόν καλύτερα για την άσκηση.

Προσοχή, το ίδιο πρέπει να επαναλάβετε και μετά το τέλος της δραστηριότητας, γιατί ελλοχεύει ο κίνδυνος αν δεν γίνει καλή αποκατάσταση, να δούμε ανεπιθύμητα συμπτώματα, ειδικά το επόμενο πρωί.       

 

Σε ποιους απευθύνεται

Απευθύνεται σε όλους τους άντρες και γυναίκες, και παιδιά που έχουν την στοιχειώδη ηλικία και φυσική κατάσταση.

 

Τι πρέπει να θυμάστε

  • Το Μπάσκετ είναι ένα δημοφιλές και κοινωνικό άθλημα.
  • Οι ενήλικες θα πρέπει να ελέγξετε τη φυσική κατάσταση με το γιατρό σας πριν ξεκινήσετε εντατικά  το μπάσκετ.
  • Το Μπάσκετ βάζει πολλή πίεση στο σώμα και οι  τραυματισμοί μπορούν να συμβούν, έτσι κάντε ζέσταμα,  διατάσεις των μυών και των αρθρώσεων σας.
  • Βεβαιωθείτε ότι έχετε άφθονα υγρά μαζί σας και ενυδατωθείτε τακτικά.

Που και πως

Στο ερώτημα πού, από το γήπεδο της γειτονιάς, την αυλή ενός σχολείου, έως το οργανωμένο κλειστό γυμναστήριο ενός club ή ενός συλλόγου.

Στο ερώτημα πώς, αν δεν έχετε καμία εικόνα ή επαφή με το άθλημα ούτε καν στην παιδική σας ηλικία, τότε μάθετε τα βασικά από έναν φίλο σχετικό με το άθλημα, ή κάποιον ειδικό του αθλήματος,  αν πάλι κάτι θυμάστε από την εποχή του Γκάλη του Γιαννάκη και των άλλων παιδιών, μην προσπαθήσετε να τους μιμηθείτε με την πρώτη φορά, απολαύστε απλώς το παιχνίδι.

Ενδεικτικό κόστος

Το κόστος για τον βασικό εξοπλισμό, παπούτσια ρούχα και την μπάλα ποικίλει  ανάλογα με την ποιότητα και το βαλάντιο του καθενός, ωστόσο ειδικά για τα παπούτσια καλό είναι να μην φορέσουμε ότι έχει μείνει στην ντουλάπα μας ή στην αποθήκη μας ξεχασμένο, αλλά να προμηθευτούμε ένα ζευγάρι αθλητικά ειδικά για την περίσταση.

Αν τώρα θέλετε να εξασφαλίσετε για την παρέα σας ένα κλειστό γυμναστήριο για την δραστηριότητα σας, τότε πρέπει να υπολογίσετε και ένα επιπλέον κόστος, που κυμαίνεται από 50-150€ την ώρα, το οποίο εξαρτάται από την ποιότητα του χώρου.

Αν παρ’ όλα αυτά, είστε απ’ τους θεριακλήδες του αθλήματος, και είστε σε ανοιχτό χώρο - ειδικά τους χειμερινούς μήνες, καλό θα είναι να προμηθευτείτε και κάποια ισοθερμικά ρούχα.    

Συμπέρασμα, εντάσσοντας το άθλημα του μπάσκετ στην καθημερινότητά σας, και να ‘στε σίγουροι ότι οι ‘’απολαβές’’ και οι απολαύσεις θα είναι πολλές και πολύπλευρες, και δεν θα ‘’ξεκολλάτε’’ με τίποτα. 

 

Βρες συμπαίκτες για Μπάσκετ

Τένις

Τένις

Το τένις είναι ένα καλό άθλημα για τη διατήρηση της υγείας και της φυσικής κατάστασης. Είναι επίσης ένα παιχνίδι που οι άνθρωποι μπορούν να παίξουν σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους και είναι ένα ιδανικό άθλημα για κοινωνική δραστηριότητα.

Τρέξιμο και Τζόκινγκ

Τρέξιμο και Τζόκινγκ

Το τρέξιμο είναι μια δημοφιλής μορφή σωματικής δραστηριότητας. Το τρέξιμο χτίζει γερά οστά, βελτιώνει την καρδιαγγειακή ικανότητα και βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους. Η διαφορά μεταξύ τρεξίματος και Τζόκινγκ είναι η ένταση, αλλά και οι δύο είναι μορφές αερόβιας άσκησης.

Ποδόσφαιρο

Ποδόσφαιρο

Το ποδόσφαιρο είναι μια πολύ καλή άσκηση και μια ωραία διασκέδαση. Γυμνάζει όλο το σώμα, χάνετε θερμίδες και δυναμώνει τους μύες και τα οστά. Αναπτύσσει τη συνεργασία και το ομαδικό πνεύμα.

Δημοφιλείς δραστηριότητες

Ελεύθερη Πτώση

Ελεύθερη Πτώση

Αφήσετε πίσω σας το αεροπλάνο και να πέστε στο κενό από τα 5, 10 ή ακόμα και 13 χιλιάδες πόδια. Η ελεύθερη πτώση είναι μία από τις συναρπαστικότερες εμπειρίες που μπορεί κανείς να ζήσει!

Παζλ συναρμολόγησης

Παζλ συναρμολόγησης

H επίλυση παζλ σε τακτική βάση έχει πολλά εκπαιδευτικά οφέλη και εξασκούν τον ανθρώπινο εγκέφαλο. Τα συν αρμολογούμενα παζλ ειδικά καλλιεργούν την συγκέντρωση και αφοσίωση στο στόχο, τη ψυχική αντοχή,